Μυστικά ομορφιάς του Χόλιγουντ
Αυτά τα μυστικά θα σας κάνουν να αισθανθείτε ευγνώμονες για την εξέλιξη της κοσμητικής ιατρικής σήμερα!
Μυστικά ομορφιάς. Η στήλη ομορφιάς στο περιοδικό “Radio and Television Mirror” το 1941 ονόματι “Beauty while you work” (“Όμορφες ενώ δουλεύετε”,) έδινε συμβουλές ομορφιάς σε πολυάσχολες γυναίκες. Σύμφωνα με αυτή, η τοποθέτηση γύψου ή κολλητικής ταινίας ανάμεσα στα μάτια εμποδίζει το συνοφρύωμα. Είναι αλήθεια ότι το να σμίγετε συχνά τα φρύδια σας είναι η βασικότερη αιτία για βαθιές ρυτίδες από νωρίς. Να, όμως, που πλέον η βοτουλινική τοξίνη είναι τόσο διαδεδομένο που καθιστά περιττή τη χρήση κολλητικής ταινίας για την αντιμετώπιση των ρυτίδων.
Βέβαια, ακόμα και τότε δεν ήταν τόσο ο Τύπος που καθόριζε τα εκάστοτε beauty trends, όσο οι ηθοποιοί του Χόλιγουντ. Με τη λάμψη, αλλά και τα δικά τους μυστικά ομορφιάς κατάφερναν να ξεχωρίζουν και να γίνονται σύμβολα.
Ποιες τάσεις ομορφιάς είχαν δημιουργήσει πασίγνωστες stars όπως η Marlene Dietrich και η Rita Hayworth. Από ποιες σύγχρονες μεθόδους έχουν πλέον αντικατασταθεί;
-
Judy Garland
H ηθοποιός κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία “A Star is Born” (1955) – αλλά όχι και το Όσκαρ. ‘Ηταν μόνιμα σε αυστηρή δίαιτα. Σε αυτή την είχαν υποβάλει οι παραγωγοί του Metro-Goldwyn-Mayer. O Aubrey Malone έγραψε το βιβλίο “Hollywood’s Second Sex: The Treatment of Women in the Film Industy, 1900-1999”. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο στον τρόπο με τον οποίο το Χόλιγουντ συμπεριφέρεται απέναντι στο αδύναμο φύλο. Σε αυτό αναφέρει ότι οι παραγωγοί του εν λόγω στούντιο είχαν βάλει ρήτρα στο συμβόλαιό της. Την απαιτούμενη ημερήσια θερμιδική πρόσληψη, ώστε να μην πάρει βάρος! Σύμφωνα πάντα με το ίδιο βιβλίο, οι ιθύνοντες του MGM την oδήγησαν επίσης και στα χάπια αδυνατίσματος, με αποτέλεσμα μια ζωή εξαρτημένη στα χάπια. Στη σημερινή εποχή, η μείωση του τοπικού πάχους, ευτυχώς μπορεί να επιτευχθεί με γρηγορότερους κι ασφαλέστερους τρόπους. Σημειωτέον ότι για την ίδια ταινία ήταν φέτος υποψήφια η Lady Gaga. Σε αντίθεση με την Judy Garland, έχασε τη Χρυσή Σφαίρα από την Glenn Close.
-
Audrey Hepburn
Μετά από τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, τελικά το κέρδισε το 1954 για την ερμηνεία της ως πριγκίπισσα Ann στο “Roman Holiday”. To χαρακτηριστικό βλέμμα της δεν οφείλεται αποκλειστικά στο μακιγιάζ της. Αλλά στις μακριές βλεφαρίδες της. Οι καταπληκτικές βλεφαρίδες της “Sabrina” ή της Holly από το “Breakfast at Tiffany’s” δεν είναι μόνο αποτέλεσμα εφαρμογής μάσκαρα. Σύμφωνα με τον θρυλικό μακιγιέρ του Χόλιγουντ, Alberto de Rossi, μετά τη μάσκαρα χρησιμοποιούσε με προσοχή μια παραμάνα. Έτσι, ξεχώριζε μία – μία τις βλεφαρίδες της πετυχαίνοντας αυτό το φυσικό, αλλά χαρακτηριστικό βλέμμα της Audrey Hepburn. Ευτυχώς σήμερα την ίδια δουλειά κάνουν οι ψεύτικες βλεφαρίδες!
-
Gloria Grahame
Η βραβευμένη με το Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην “Ωραία και το Κτήνος” (1952) έκρυβε μια έκπληξη για τους άντρες συμπρωταγωνιστές της. Συνήθως, την αντιλαμβάνονταν μόνο κατά τη διάρκεια του φιλιού της. Συνήθιζε να γεμίζει το άνω χείλος του στόματός της με χαρτί ή βαμβάκι, για να φαίνεται το ίδιο γεμάτο και αισθησιακό με το κάτω. Η ίδια στο βιβλίο της αναφέρει “η γυναίκα δείχνει πιο σέξι με σαρκώδη, καλοσχηματισμένα χείλη”. Κρίνοντας από το πόσο δημοφιλές είναι στη σημερινή εποχή το υαλουρονικό στα χείλη, είχε απόλυτο δίκιο!
-
John Wayne
Ο βραβευμένος το 1970 με το Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στο “Αληθινό Θράσος” κουβαλούσε πάντα μαζί του τρεις ίδιες περούκες σε τρία διαφορετικά όμως μήκη. Έτσι, έδινε την εντύπωση ότι είναι το αληθινό του μαλλί! Ο Wayne θα φορούσε το κοντύτερο περουκίνι για τρεις ή τέσσερις μέρες προτού μεταβεί στο ελαφρώς μακρύτερο. Μετά από κάποιες ημέρες φορούσε το μακρύτερο από τα τρία, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι χρειαζόταν κούρεμα. Τότε ήταν που θα ξεκινούσε από την αρχή, κάνοντας το να μοιάζει σαν να είχε μόλις επισκεφτεί έναν κουρέα! Από τότε ευτυχώς τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά, με την καταπολέμηση της τριχόπτωσης να καθιστά περιττό οποιοδήποτε περουκίνι! Το ότι τα πυκνά μαλλιά χαρίζουν τελικά αυτοπεποίθηση και σιγουριά σε όλους είναι η μεγαλύτερη διαχρονική αλήθεια για τις ιατρικές θεραπείες!
-
Marlene Dietrich
Η Γερμανίδα ηθοποιός που το 1930 κέρδισε το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία “Μαρόκο”, φορούσε περούκες στις ταινίες της (λόγω αραιής φυσικής τρίχας). Αυτό όμως που δε γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι ζητούσε να “πασπαλιστεί” αληθινή χρυσόσκονη στις περούκες της. Έτσι, ‘ωστε να φαίνονται πιο λαμπερά τα μαλλιά της. Ο συμπιεσμένος χρυσός που έπεφτε πάνω στις περούκες της Marlene Dietrich κόστιζε 60 δολάρια ανά ουγγιά! Μάλιστα, στο ίδιο βιβλίο λέγεται πως ένας υπάλληλος της Max Factor κάποτε χτένισε χρυσόσκονη αξίας 24,32 δολαρίων από μια περούκα της ηθοποιού! Στη σημερινή εποχή, η μεσοθεραπεία μαλλιών, που εγγυάται ενίσχυση και θρέψη της τρίχας, συμβάλλοντας παράλληλα στην πρόληψη της τριχόπτωσης, σίγουρα θα της στοίχιζε πολύ φθηνότερα!
-
Fannie Ward
H πασίγνωστη ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου δεν πρόλαβε τα Όσκαρ. Έκανε την τελευταία της ταινία το 1927 και τα Όσκαρ ξεκίνησαν δυο χρόνια αργότερα. Έμεινε όμως γνωστή για την “αιώνια νιότη” της. Σύμφωνα με φήμες, η ηθοποιός είχε υποβληθεί σε πλαστική χειρουργική. Εκείνη επέμενε πως το μυστικό της νιότης της ήταν να κρέμεται ανάποδα για τουλάχιστον μισή ώρα σε καθημερινή βάση. H Ward ήταν πεπεισμένη ότι με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ροή αίματος στο κεφάλι. Αυτό, πίστευε πως αναζωογονεί την επιδερμίδα κι εξαλείφει τα σημάδια του χρόνου. Σε μερικά χρόνια που θα έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο η Ιατρική Αισθητική – ποιος ξέρει; – ίσως και η Αυτόλογη Μεσοθεραπεία να φαντάζει παρωχημένη. Μέχρι τότε όμως είναι η μόνη μέθοδος που εκμεταλλεύεται τα συστατικά του ίδιου του σώματος για να διασφαλίσει την “αιώνια νιότη”!
-
Joan Crawford
Η βραβευμένη με Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία “Θύελλα σε μητρική καρδιά” (1945) και σταθερή αντίζηλος της Bette Davis όφειλε την περιβόητη λάμψη των ματιών της στον καθαρισμό τους δυο φορές την ημέρα με βορικό οξύ! Όπως η ίδια αναφέρει η Joan Crawford αγαπούσε τις “do-it-yourself” μάσκες προσώπου. Φρόντιζε να κρατά τα μάτια της λευκά, πλένοντάς τα δυο φορές την ημέρα με βορικό οξύ και κρύο νερό. “Τοποθετήστε δίσκους ντεμακιγιάζ εμποτισμένους με βορικό οξύ πάνω στα βλέφαρά σας και βάλτε την αγαπημένη σας μουσική να παίζει,” προτείνει χαρακτηριστικά. Εμείς, πάλι, σας λέμε να μην το δοκιμάσετε!
-
Rita Hayworth
Γνωστή για την ερμηνεία της ως “Gilda”, η Ισπανικής καταγωγής Margarita Carmen Cansino έβαφε τα μαλλιά της. Επιχειρούσε μάλιστα να “ανεβάσει” τη γραμμή των μαλλιών της με τη βοήθεια της ηλεκτρόλυσης. Στόχος της ήταν να δείχνει λιγότερο “έθνικ” για να κλείνει περισσότερες δουλειές στο Χόλιγουντ. Πλέον η επιστήμη, θέλοντας να εξελίξει την αποτρίχωση και να την κάνει περισσότερο αποτελεσματική, γρήγορη κι ανώδυνη, επινόησε το διοδικό Laser. Αυτό μπορεί να μην προτιμάται για τη γραμμή των μαλλιών, αλλά η αλήθεια είναι ότι μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις περιοχές του δέρματος. Και να προσφέρει λύσεις ακόμα και σε δερματοπάθειες.
-
Marilyn Monroe
Η βραβευμένη με τη Χρυσή Σφαίρα α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία “Μερικοί το προτιμούν καυτό” χρησιμοποιούσε πέντε διαφορετικά κραγιόν και λιπ γκλος. Έτσι, πετύχαινε την τέλεια απόχρωση του κόκκινου! Προτιμούσε πιο σκούρα κόκκινα για τις εξωτερικές γωνίες, ελαφρύτερες αποχρώσεις στο κέντρο για να δώσει ένταση. Τόνιζε το περίγραμμα των χειλιών της με μολύβι σε κοντινή απόχρωση με αυτή των κραγιόν της.
-
Vivien Leigh
Η δις βραβευμένη με Όσκαρ, Vivian Leigh, (“¨Οσα παίρνει ο άνεμος” και “Λεωφορείον ο Πόθος”) δε φημιζόταν για το τέλειο ντεκολτέ της. Γι’ αυτό ο σκηνοθέτης της ταινίας, Victor Fleming, υποχρέωνε τον ενδυματολόγο Walter Plunkett να κολλάει το στήθος της με ταινία. Προκειμένου να δείχνει σέξι και ανορθωμένο. Σύμφωνα πάλι με το βιβλίο “Hollywood’s Second Sex: The Treatment of Women in the Film Industy, 1900-1999”, η Vivien Leigh δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη μ’ αυτό. Αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Αν και η διαδικασία ανόρθωσης με ταινία είναι μάλλον επώδυνη, πολλές stars την προτιμούν ακόμα και σήμερα, παρότι η ανόρθωση στήθους (ή αλλιώς μαστοπηξία) είναι ευρέως διαδεδομένη ανάμεσα στις πλαστικές επεμβάσεις.